Summer reads 2016

Tijdens de zomer lees ik enorm veel. Daarom koop ik graag een paar boeken voor de grote vakantie begint, maar ik heb een probleem. Ik kan niet kiezen!! Als ik alle boeken die nu in mijn bol.com winkelwagentje zitten zou kopen, dan ben ik meer dan 300 euro kwijt.

Na lang nadenken (en het leren voor mijn Frans examen uit te stellen) ben ik tot een top 5 gekomen.

     1. Me Before You – Jojo Moyes

818tmz3aozl-_sl1500_

Het boek voert wereldwijd de bestsellerlijsten aan en ging 3 miljoen keer over de toonbank

Louisa’s wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen – een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin – maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg. Wanneer Louisa haar baan kwijtraakt, gaat ze aan de slag als Wills verzorger, en het duurt niet lang voor de tegenpolen botsen. Als ze ontdekt wat Will voor ogen heeft, besluit Louisa alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?

Ik kan niet geloven dat ik dit boek nog niet gelezen heb. Ik wil het zeker lezen voor de film uitkomt waarin Emilia Clarke (Game Of Thrones) en Sam Claflin (The Hunger Games) de rollen van Louisa en Will vertolken.

Koop hier: Engelse versie en Nederlandse versie

     2. You Know Me Well – Nina Lacour en David Levithan

9781509823932you20know20me20well

“You Know Me Well” kwam eergisteren uit

Wie kent je echt? Jouw beste vriend? Jouw vriend of vriendin? Een vreemdeling die je tijdens een rare nacht ontmoet? Niemand echt? Mark en Kate hebben naast elkaar gezeten voor een volledig jaar, maar nog nooit gesproken. Hun paden buiten de school hebben elkaar ook nog nooit gekruisd.
Tot wanneer Kate Mark spot kilometers van huis, buiten de stad voor een wilde, onverwachte nacht. Kate is verloren gelopen, net weggelopen van huis om eindelijk het meisje te ontmoeten waar ze hopeloos verliefd op is van ver. Mark is dan weer verliefd op zijn beste vriend, Ryan, die misschien of toch niet hetzelfde voelt voor Mark.

Een nieuwkomer in de boekenwereld! “You Know Me Well” kwam pas eergisteren uit en wordt al enorm geliefd bij de lezers. Ik lees graag boeken met een LGBT koppel in, omdat ze niet genoeg worden worden gerepresenteerd in literatuur.

Koop hier: Engelse versie (het boek is nog niet vertaald)

     3. We Were Liars – E. Lockhart

wewereliars__140612011956

“We Were Liars” is een moderne, stijlvolle thriller

Een mooie en aanzienlijke familie.
Een privé-eiland.
Een briljant, beschadigd meisje; een gepassioneerde, politieke jongen.
Een groep van vier vrienden – the Liars – wiens vriendschap destructief wordt .
Een revolutie. Een ongeluk. Een geheim.
Leugens na leugens.
Echte liefde.
De waarheid.
Lees het.
En als iemand je vraagt hoe het afloopt, lieg dan gewoon.

Naast alle schattige romance novels lees ik ook graag boeken met wat serieuzere topics. De dood speelt een grote rol in dit verhaal en ook onderwerpen zoals klasseverschil en rasdiscriminatie worden aangekaart.

Koop hier: Engelse versie (het boek is nog niet vertaald)

     4. Simon vs the Homo Sapiens Agenda – Becky Albertalli

simonvs_quote_new

Simon Spier is zestien jaar en valt op jongens, maar wil dat liever nog niet aan iedereen vertellen. (Qua drama heeft hij genoeg aan zijn rol in de schoolmusical.) Maar dan belandt een e-mail naar zijn online crush bij de verkeerde persoon, en is Simons geheim opeens niet meer veilig. Zijn klasgenoot Martin chanteert hem: als Simon hem niet helpt met het vinden van een perfecte date (bij voorkeur met Simons beste vriendin Abby), zorgt Martin ervoor dat de hele school op de hoogte is van Simons geaardheid. En erger nog: van de identiteit van Blue, aan wie Simon zijn e-mails stuurt.

Het is duidelijk dat LGBT boeken hun opkomst maken en daar ben ik enorm blij om. Het boek krijgt enorm veel positieve feedback en is ook heel emotioneel. Perfect dus!

Koop hier: Engelse versie en Nederlandse versie

   5. All My Friends Are Superheroes –  Andrew Kaufman

36d6ec90-e089-0132-cee2-0e01949ad350

“All My Friends Are Superheroes” is een kort boekje. Het telt maar 122 pagina’s

Alle vrienden van Tom zijn ware superhelden. Tom is er zelfs met een getrouwd, de Perfectioniste. Maar op hun bruiloft wordt de Perfectioniste gehypnotiseerd door haar ex, Hypno, die haar laat geloven dat Tom onzichtbaar is. Wat Tom ook doet, zijn vrouw ziet hem niet meer. Een halfjaar later weet de Perfectioniste zeker dat Tom haar heeft verlaten. Ze gebruikt haar superkrachten om haar liefdesverdriet achter zich te laten en ze verhuist naar Vancouver. Zonder enig idee dat Tom haar volgt, stapt ze op het vliegtuig. Tom heeft nog een paar uur tot de landing om haar te overtuigen dat hij bij haar is, anders gaat zij verder met haar perfecte leven en raakt hij haar voor altijd kwijt.

“All My Friends Are Superheroes” is gemakkelijk mee te nemen op reis, omdat het zo kort is. Maar uit de recensies die ik heb gelezen heeft een boek echt een wow-effect.

Koop hier: Engelse versie en Nederlandse versie

 

Als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk meer dan vijf boeken zal kopen… What can I say? Het is een verslaving.

Ik hoop dat jullie hierdoor ook wat leesinspiratie hebben gekregen. Welke boeken wil jij graag lezen tijdens de zomer? Laat het mij weten in de comments!

Bron coverfoto: Getty

260085418290517060316

Leave a Reply

