Troye Sivan in Trix | Dromerig en inspirerend

Je moet al moeite hebben gedaan om Troye Sivan’s nummer ‘YOUTH’ nog niet gehoord te hebben. Hij is amper 20 en staat al in hitlijsten over de hele wereld. Iedereen kan meteen zien dat Troye een geboren ster is. De zanger maakte maandag zijn Belgisch debuut voor zijn tour van zijn album ‘Blue Neighbourhood’ en ik was erbij!

Astrid S

Het voorprogramma was beter dan gedacht. Astrid S, praktisch een Noorse “Emma Bale” van amper 19 jaar, stond samen met haar twee andere bandleden voor een zaal die niet kon wachten tot het hoofdprogramma begon. Een grote taak om dan het publiek mee te krijgen. Met hetzelfde dreampop genre als Troye wist ze dat perfect te doen en vergaten we even dat de volgende act nog moest komen. Ik denk dat ik wel voor iedereen in het publiek spreek dat we snel meer van haar zullen horen.

Dromerige sfeer

Het podium was geweldig, met neon verlichting in de vorm van huisjes die constant van kleur veranderden, en soms vulde met mist om wat meer mysterie aan de liedjes toe te voegen.

Troye maakte zijn entree met fel licht achter hem, waardoor enkel zijn silhouette te zien was. Zijn eerste liedje “BITE” zette de perfecte sfeer voor de avond van start. Hij speelde elk nummer van zijn album “Blue Neighbourhood”, behalve “BLUE”, en een paar tracks van zijn eerste EP “TRXYE”.

image1

De verschillende kleuren en mist gingen hand in hand met de dromerige sfeer van het album

Inspirerende verhalen

Hoewel Troye nieuw is in het hele tour-gebeuren, voelde zijn optreden zeer oprecht. Dit komt waarschijnlijk door zijn  werk op Youtube waar hij regelmatig vlogs en muziek post en meer dan 4 miljoen subscribers heeft. Hiermee heeft hij een hele fanbase opgebouwd die hem ongelooflijk steunt.

Gedurende het concert nam de zanger korte pauzes van het gezang om het publiek aan te spreken. Hij kondigde zijn liedje “HEAVEN” aan door een klein verhaaltje over hoe hij heeft geaccepteerd dat hij homoseksueel was. “Ik vroeg me af of ik ooit liefde zou vinden, een familie zou kunnen hebben of shows zou kunnen spelen.” Ik had nog nooit ECHT geluisterd naar de lyrics van dat lied, maar na zijn uitleg viel alles op zijn plaats (Without losing a piece of me, how do I get to heaven? Without changing a part of me, how do I get to heaven?).

TROYE

Troye’s concert overtrof mijn verwachtingen met een miljoen. Ik voel me zo gelukkig om hem te hebben zien groeien van een kleine youtuber naar waar hij nu is. You’re a freaking star, Troye!

Recensie: ★★★★1/2

Setlist
1) BITE
2) for him.
3) FOOLS
4) HEAVEN
5) SUBURBIA
6) COOL
7) TOO GOOD
8) WILD
9) Love Is A Losing Game (Amy Winehouse cover)
10) Happy Little Pill (acoustisch)
11) EASE
12) DKLA
13) TALK ME DOWN

Encore:
14) LOST BOY
15) YOUTH

Troye Sivan zet momenteel zijn tour verder in Spanje.

Bron coverfoto: JUST JARED

260085418290517060316

Leave a Reply

