Cornerstone – Arctic Monkeys | Fem’s Faves #2

Kleine throwback naar één van de beste liedjes van één van de beste bands met één van de beste music videos OOIT.

Naast de prachtige melodie, poëtische songteksten en de leadzanger zijn zwoele stem, is de music video het allerbeste aan dit lied. Simpeler kan niet. Leadzanger Alex Turner, in zijn iconische rode trui en bewapend met enkel een recorder, staat voor een witte muur en playbackt zijn lied. That’s it. Zo hilarisch slecht dat het goed wordt. De videoclip geeft je het gevoel alsof je Turner’s persoonlijke videos stiekem aan het bekijken bent. Alsof je deze clip nooit had mogen zien.

‘Cornerstone’ is de tweede single van het album ‘Humbug’. Ik zou het lied beschrijven als een lied dat je in de achtergrond zou horen in een old school indie film. Het is mij opgevallen dat ik hier voornamelijk een grote fan van ben. Vampire Weekend kan je ook tot deze klasse rekenen.

Ik geef niet graag de betekenis van liedjes of schilderijen. Je moet er zelf achter komen. Het is dan ook voor iedereen anders. Ik geef jullie allemaal de raad om eens ECHT naar liedjes te luisteren. Niet enkel naar de melodie, maar ook naar de tekst en betekenis. Er zal een hele nieuwe wereld voor je open gaan.

Deze track is simpelweg tijdloos en ik zal hem nooit beu worden.

“Tell me where’s your hiding place
I’m worried I’ll forget your face
And I’ve asked everyone
I’m beginning to think I imagined you all along”

‘Humbug’ kwam uit in 2009, maar is nog steeds verkrijgbaar op iTunes.

260085418290517060316

Leave a Reply

