Belangrijke onderbreking

Ik weet dat dit onderwerp niet bij het thema van deze blog aansluit, maar het is te belangrijk om niet te vermelden.

“Dat is te ver van mijn bed, hoor.”

“Dat gebeurt enkel in Syrië.”

“Dat zal nooit bij ons gebeuren.”

137757340

Grote ravage in luchthaven Zaventem (bron: De Redactie)

Het gebeurde toch. Drie dagen geleden voelden we nog een grote opluchting toen de meest gezochte terrorist van Europa werd opgepakt. Nu hebben we enkel verdriet.

Zelf dacht ik ook altijd dat zoiets nooit bij ons zou gebeuren, maar toen ik vanochtend een melding van VTM Nieuws kreeg over de aanslagen in Zaventem, stond mijn wereld even op zijn kop.

De hashtag #prayforbelgium werd wereldwijd getweet. Door dat te zien bezonk pas wat er was gebeurd. Het was zo raar om mensen te zien bidden voor jouw land, wanneer je de dag daarvoor nog dacht dat er nooit voor België  zou moeten gebeden worden. Maar rond acht uur vanochtend, had België massale steun nodig.

België is bang en in rouw. Ik contacteerde mijn vrienden en zei dat ik bang was. Velen antwoordden dan dat ik niet bang moet zijn. Dat is wat ze willen. Ik denk dat schrik hebben niet erg is. Een vriendin van mij zei deze prachtige woorden.

That’s where a lot of people are wrong. Yes, we should fear. We should be super scared. But fear doesn’t mean we can’t fight back. People can be scared of bungee jumping for example, but still a lot of them do it. We have to fear, we just can’t let it stop and destroy us. – Anna Dechilly

Ik heb oneindig veel respect voor alle politie, brandweerlieden, militairen en journalisten die in plaats van weg te lopen, enkel dichter bij het gevaar moesten gaan. Jullie moed zal niet vergeten worden.

Morgen zullen velen weer verdergaan, terwijl voor sommigen hun leven stil blijft staan. Ik wens veel sterkte aan iedereen betrokken bij deze aanslagen.

Wij blijven verenigd en zullen die vrijheden verdedigen. – Charles Michel

Wij zijn één en we zullen één blijven.

599825033

De wereld kleurt zwart, geel en rood. (bron: De Redactie)

260085418290517060316

One thought on “Belangrijke onderbreking

Leave a Reply

