Favoriete boekomslagen

Never judge a book by its cover, zeggen ze. Maar boekomslagen appreciëren mag natuurlijk altijd! Ik vind persoonlijk een boekomslag zeer belangrijk. Ik koop graag een boek met een mooie cover waar ik niets van weet, en zo ontdek ik nieuwe verhalen. Ik kocht bijvoorbeeld “I’ll give you the sun” vanwege de boekcover, en dit is nu mijn lievelingsboek. Hier zijn mijn top 5 favoriete boekomslagen. Enjoy!

5) All I know now – Carrie Hope Fletcher

Musicalster, youtuber en mijn rolmodel, Carrie Hope Fletcher, bracht vorig jaar haar eerste boek uit. Ik was helemaal weg van de omslag van dit boek. De hardcovers hebben een papier dat je eraf kan halen waardoor je de echte kaft vol met sterretjes en hartjes kan zien. De sterretjes en hartjes representeren Carrie haar lieve en opgewonden karakter volledig. De definitie van het woord “hopeful” op de cover is een verwijzing naar de mensen die haar werk bewonderen. Zij noemt hen “hopefuls”. 

4) The Night Circus van Erin Morgenstern

uk-finished-night-circus

De cover van The Night Circus omvat de magie en mysterie in dit boek volledig. Het is volledig zwart en wit met een kleine rode tint. Deze heeft een belangrijke betekenis die ik nog niet zal vermelden, daar zal je zelf moeten achterkomen! Niet enkel de omslag ziet er prachtig uit, maar ook de binnenkant bevat prachtige illustraties. 

3)  Billy & Me – Giovanna Fletcher

billy

Kleurvervagingen zijn mijn zwakheid.  Telkens wanneer ik dat zie op een boekomslag MOET ik het kopen. De omslag van Billy & Me ziet er ongelooflijk schattig uit en laat de lezer meteen zien dat dit een verhaal over romantiek is.

2) Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

harry potter

Wat ik zo speciaal aan de omslag van “Prisoner of Azkaban” is alsof hij echt licht geeft. Natuurlijk heeft de cover geen glow in the dark effect, maar het boek voelt gewoon magisch aan door deze prachtige cover. De afbeelding omvat het boek perfect, maar is toch geen spoiler voor het verhaal.

1) The Shock of the Fall van Nathan Filer

The-Shock-Of-The-Fall-cover

Ik heb dit boek nog niet kunnen lezen, maar vanaf dat ik de cover zag werd ik helemaal verliefd. Mijn beste vriendin, Neyve, raadde me dit boek aan. Aangezien ik het boek nog niet heb gelezenkan ik de betekenis van alles op de cover niet uitleggen, maar zelfs als je de betekenis ervan niet kent blijft hij nog steeds enorm prachtig. De blaadjes die aan de boom hangen hebben een goudekleur waardoor de cover opvalt tussen de andere boeken. 

260085418290517060316

 

 

 

 

Leave a Reply

