Is everyone hanging out without me? (and other concerns)| Book talk met Fem #2

Onlangs las ik “Is everyone hanging out without me? (and other concerns), een komische autobiografie over de onzekerheden van een van mijn lievelingsactrices, Mindy Kaling. Ik ben helemaal gek van alles wat Mindy doet. Zo is The Mindy Project een van mijn favoriete tv shows. Dit boek was zeker geen uitzondering.

Haar manier van schrijven is enorm herkenbaar. Zo veranderde haar taal niet vergeleken met hoe ze spreekt in The Mindy Project. Ze is nog steeds dezelfde Mindy. Daarom voelde het lezen van dit boek alsof ik zelf met Mindy over haar leven aan het babbelen was. Gezellig op de koffie met Mindy Kaling.

“Is everyone hanging out without me?” was licht en ongelooflijk gezellig om te lezen, maar niet perfect. Er waren momenten waarin een hoofdstuk wat langdradig werd. Ik denk niet dat mensen die Mindy niet kennen dit boek zouden willen lezen, omdat ze vaak over ervaringen spreekt zoals haar rol in de Amerikaanse versie van The Office. Ik las dit boek puur uit benieuwdheid voor haar leven. Mensen die deze interesse niet delen, zullen dus ook niet gek zijn van dit boek.

Mindy is in dit boek vertederend en relateerbaar, en het het voelde altijd alsof ze 100% zichzelf was. “Is everyone hanging out without me? (and other concerns)” is een beste vriendin in boekvorm. Ze geeft niet bepaald advies aan de lezer, maar praat openlijk over haar fouten en hoe zij deze niet zou veranderen. Dat gaf me een geruststellend gevoel en een zekere “everybody makes mistakes but that doesn’t mean you’re doomed forever” mentaliteit. Door hard te werken en nooit op te geven kan je alles bereiken.

Next stop, haar tweede boek, “Why not me?“.

Recensie: ★★★★

260085418290517060316

Leave a Reply

