Het doorbreken van mijn uitstelgedrag

Ik ben een ongelooflijke uitsteller. Zo zit ik bijvoorbeeld al een week te wachten om deze post te schrijven. Deze blog is een schoolproject, maar ook een manier om mijn uitstelgedrag te doorbreken. Ik zal geregeld moeten posten en dus constant nieuwe ideeën moeten bedenken. In dat drukke schema is er geen plaats voor procrastinatie.

Je suis wie?

Ik ben Femke Lippens. Een 18-jarige studente uit Antwerpen en journalist in opleiding aan de AP hoge school. Ik heb altijd al een grote interesse in kunst gehad, schrijven om specifiek te zijn. Mijn werk bestaat voornamelijk uit kortverhalen en kleine gedichtjes, en ik werk momenteel ook aan een roman.

Je suis wat?

Een vlaamse blog, maar toch een franse titel? Waarom zou ik dat doen? Ik zou een hele speech kunnen beginnen waarin ik zeg hoe belangrijk tweetaligheid is in België maar dat was niet echt de reden (hoewel ik dat wel vind).

Ik ben een enorme fan van Les Misérables, een musical gebaseerd op het boek van Victor Hugo. Ik heb mijn blogtitel gebaseerd op een van de bekendste citaten van dit prachtige boek.

Enjolras : « Sois sérieux »

Grantaire : « Je suis farouche! »

– Victor Hugo (Les Misérables)

Farouche (vertaling : wild) is een van de laatste kenmerken die ik zou gebruiken om mezelf te beschrijven, maar zoals ik al heb gezegd is deze blog bedoeld om mijn gewoontes te doorbreken. Geen luiheid meer, geen uitstelgedrag meer! Ik ben klaar voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven, genaamd ‘Je suis farouche’.

260085418290517060316

Leave a Reply

